domingo, 12 de janeiro de 2014

to break even

Video 364.



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today’s expression is to break even. It seems like I talked this expression. I searched but I couldn’t find it. But to break even is a great expression and is used especially in business. So to break even means outgoing money (expenses) and incoming money (receipts and sales) are equal, the same. So when a business first starts, they are losing money, lots of outgoing money, not much come in. But hopefully, eventually, the business will break even and the outgoing money will equal the incoming money. And if they keep going, hopefully, they’ll make money. The incoming money is huge and the out coming money is just a little. This is really good. That’s the best idea. That’s the dream of a business is to start, to break even and then to start making money. So, break even, the breakeven point, very, very important in business. Breakeven point. Do you have a business? Have you broken even? I hope so. Me and my business and my breaking even, no. Believe it or not, I’m losing money. Yeah, I know, but we’re working hard and I’m not going to give up. Please, one day let me break even. Okay. Let’s go to a dialogue:
                                                                                                                                    
What kind of business do you want to start?           
I want to sell ice cream.
But … this is Alaska.
Everyone loves ice cream.
You’ll never break even.

This is Mário, from Brazil. I dictated the first part of the video as well the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part. Coach Shane’s videos are the best way to learn English. I like to watch the e-cubed videos but he has other channels in YouTube. Do a search. If you understand Portuguese, translate it. It is an excellent exercise.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Igualar, empatar

Olá pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (e-cubo). A expressão de hoje é igualar, empatar. Parece que eu já falei esta expressão. Eu procurei, mas não consegui encontrá-la. Mas igualar é uma grande expressão e é utilizada especialmente nos negócios. Então, empatar significa dinheiro que sai (despesas) e dinheiro que entra (recebimentos e vendas) são iguais, o mesmo. Assim, quando uma empresa começa, ela está perdendo dinheiro, muito dinheiro saindo, não muito entra. Mas, felizmente, finalmente, o negócio vai equilibrar e o dinheiro que sai será igual ao dinheiro que entra. E se o negócio continuar, felizmente, ele vai ganhar dinheiro. O dinheiro que entra é enorme e que o dinheiro que sai é apenas um pouco. Isso é muito bom. Essa é a melhor ideia. O sonho de um negócio é começar, empatar e, em seguida, começar a ganhar dinheiro. Assim, o ponto de equilíbrio, o ponto de equilíbrio, muito, muito importante no negócio. Ponto de equilíbrio. Você tem um negócio? Você está empatado? Eu espero que sim. Eu e meu negócio e meu ponto de equilíbrio, não. Acredite ou não, eu estou perdendo dinheiro. Sim, eu sei, mas estamos trabalhando duro e eu não vou desistir. Por favor, um dia, deixe-me ficar empatado. Ok. Vamos para um diálogo:

Que tipo de negócio você quer começar?
Eu quero vender sorvete.
Mas... aqui é o Alasca.
Todo mundo adora sorvete.
Você nunca vai ficar empatado.


Aqui é o Mário, do Brasil. I fiz a transcrição da primeira parte do vídeo, bem como o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Professor Shane e transcreva a segunda parte. Os vídeos do Shane são a melhor maneira de aprender Inglês. Eu gosto de assistir os e-cubed vídeos, mas ele tem outros canais no YouTube. Faça uma pesquisa. Se você entender Português, faça a tradução. É um excelente exercício.

Nenhum comentário:

Postar um comentário