segunda-feira, 6 de janeiro de 2014

more power to you!

Video 355.



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). So, 2014 is really moving along. How are you doing? Are you successful in your resolutions? Are you moving towards improving yourself? I hope so. You are? More power to you! That’s great! Oh, I love to hear that. More power to you! This is today’s expression. More power to you! It’s a nice expression. When somebody tells you they’re doing something and that something is good, it’s giving them education, it’s giving them pride, it’s giving them happiness, for example: I apologized to my girlfriend. You did? More power to you! Good job! I took my children on a walk. Oh, that’s great. Spending time with the kids. More power to you! Yesterday there was some chocolate cake in the refrigerator and I really wanted to eat it but I didn’t eat it. Wow, that’s great! More power to you! I’m so proud of you. More power to you! You are watching this video; you’re learning more English; you’re getting those expressions. Yeah! More power to you!
                                                                                                                                                                                            
I’ve really reduced my smoking.                                
How many today?
9.
Great! More power to you!

This is Mário, from Brazil. I dictated the first part of the video as well the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part. Coach Shane’s videos are the best way to learn English. I like to watch the e-cubed videos but he has other channels in YouTube. Do a search. If you understand Portuguese, translate it. It is an excellent exercise.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Bom para você!

Olá pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (e-cubo). Então, 2014 está realmente se movendo. Como você está indo? Tem tido sucesso em suas resoluções? Você está se movendo no sentido de melhorar a si mesmo? Eu espero que sim. Está? Bom para você! Isso é ótimo! Ah, eu adoro ouvir isso. Bom para você! Esta é a expressão de hoje. Bom para você! É uma expressão agradável. Quando alguém lhe disser que está fazendo algo e esse algo é bom, que está dando a eles educação, dando orgulho, dando felicidade, por exemplo: Pedi desculpas a minha namorada. Pediu? Bom para você! Bom trabalho! Eu levei os meus filhos para uma caminhada. Oh, isso é ótimo. Passar o tempo com as crianças. Bom para você! Ontem havia um pedaço de bolo de chocolate na geladeira e eu realmente queria comê-lo, mas eu não comi. Uau, isso é ótimo! Bom para você! Estou tão orgulhoso de você. Bom para você! Você está assistindo este vídeo, você está aprendendo mais Inglês, você está entendendo essas expressões. Sim! Bom para você!

Eu realmente reduzi os cigarros.
Quantos hoje?
9.
Ótimo! Bom para você!


Aqui é o Mário, do Brasil. I fiz a transcrição da primeira parte do vídeo, bem como o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Professor Shane e transcreva a segunda parte. Os vídeos do Shane são a melhor maneira de aprender Inglês. Eu gosto de assistir os e-cubed vídeos, mas ele tem outros canais no YouTube. Faça uma pesquisa. Se você entender Português, faça a tradução. É um excelente exercício.

Nenhum comentário:

Postar um comentário