quinta-feira, 9 de janeiro de 2014

asking

Video 360.



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have a word that everybody knows: asking …. Asking…. Now, asking means asking a question, right? What are you asking? What question do you have for me? But we also use the verb asking when we talk about price. What is the asking price? It means what price do they want. What price do they hope to get. So for example, I’m selling this t-shirt, I’m asking 5 dollars. I’m hoping to get 5 dollars. If somebody says I’m asking 5 dollars, then when you go to buy you should say “you’re asking 5 dollars. Well, I’ll give you 3 dollars. It’s not my favorite color.” And because I said “asking” I might accept. I’m willing to negotiate. So when you hear asking and price, it means that the price is negotiable. You can bargain, you can argue about the price. Asking. This is a very common expression. If you go to the newspaper classified section where they sell used bicycles and used cameras. On the internet there is Craig’s list, very popular place where people sell their old stuff or they’re looking to buy something. So it’s a very good expression. Asking. Asking price. Let’s check out the dialogue:
                                               
Look at this sweater
Nice. Is it wool?
100%. It’s beautiful.
What are they asking?
Only 300 dollars!
Yikes!

This is Mário, from Brazil. I dictated the first part of the video as well the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part. Coach Shane’s videos are the best way to learn English. I like to watch the e-cubed videos but he has other channels in YouTube. Do a search. If you understand Portuguese, translate it. It is an excellent exercise.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Pedindo

Olá pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (e-cubo). Hoje nós temos uma palavra que todo mundo sabe: pedir.... perguntar.... Agora, asking significa fazer uma pergunta, certo? O que você está perguntando? Que pergunta você tem para mim? Mas também usamos o verbo asking quando falamos de preço. Qual é o preço pedido? Isso significa o preço que eles querem. Qual o preço que eles esperam obter. Assim, por exemplo, eu estou vendendo esta camisesta, eu estou pedindo 5 dólares. Eu estou esperando para receber 5 dólares. Se alguém diz que eu estou pedindo 5 dólares, então quando você for comprar você deve dizer "Você está pedindo 5 dólares. Bem, eu dou três dólares. Não é a minha cor favorita." E porque eu disse "asking" eu poderia aceitar. Eu estou disposto a negociar. Então, quando você ouvir asking e price, isso significa que o preço é negociável. Você pode negociar, você pode discutir o preço. Asking. Esta é uma expressão muito comum. Se você vai para a seção de classificados do jornal onde vendem bicicletas usadas e câmeras usadas. Na internet existe a Craig’s List, lugar muito popular onde as pessoas vendem suas coisas antigas ou estão verificando para comprar alguma coisa. Portanto, é uma expressão muito boa. Asking. Preço de venda. Vamos ver o diálogo:

Olhe para este suéter.
Bonito. É de lã?
100 %. É lindo.
Quanto eles estão pedindo?
Apenas 300 dólares!
Caramba!


Aqui é o Mário, do Brasil. I fiz a transcrição da primeira parte do vídeo, bem como o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Professor Shane e transcreva a segunda parte. Os vídeos do Shane são a melhor maneira de aprender Inglês. Eu gosto de assistir os e-cubed vídeos, mas ele tem outros canais no YouTube. Faça uma pesquisa. Se você entender Português, faça a tradução. É um excelente exercício.

Nenhum comentário:

Postar um comentário