sábado, 14 de dezembro de 2013

trash it

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

Trash it (video 333).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have a very useful expression: to trash it. To trash something. So, trash can have a couple of different meanings. Number 1: it could mean to destroy something: my car was trashed; the hotel room was trashed, so it means to destroy. But a more common usage would be trash it, to throw something away, to put it in the garbage, to put in the trash. Trash it. Great expression. Another meaning of trash could to be completely drunk. I was totally trashed last night. So, I trash my room and now I have to trash everything in my room. I was totally drunk last night, so I destroyed my room and now I have to throw everything away. Can you follow that? We’re gonna stick with trash it as in throw away, put it in the garbage. Let’s check out the dialogue:

Are you gonna keep this CD?
Trash it.
It’s unopened!
I don’t like the singer.

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Jogue no lixo (vídeo 333).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Hoje temos uma expressão muito útil: jogar fora. Jogar fora algo. Assim, trash pode ter diferentes significados. Número 1: trash poderia significar destruir alguma coisa: o meu carro estava destruído; o quarto de hotel estava um lixo, por isso trash pode significar destruir. Mas um uso mais comum seria jogar fora, jogar no lixo, jogar alguma coisa fora, colocar algo no lixo, colocar no lixo. Trash it (Lixo com isso). Grande expressão. Outro significado de trash poderia ser completamente bêbado. Eu estava totalmente bêbado ontem à noite. Então, eu destruí meu quarto e agora eu tenho de jogar no lixo tudo do meu quarto. Eu estava totalmente bêbado ontem à noite, então eu destruí o meu quarto e agora eu tenho de jogar tudo fora. Você pode acompanhar isso? Nós vamos ficar com trash it com o sentido de jogar fora, colocar no lixo. Vamos ver o diálogo:

Você vai manter este CD?
Jogue no lixo.
Está fechado!
Eu não gosto do cantor.

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário