sábado, 7 de dezembro de 2013

the holiday season

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

The holiday season (video 325).


Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). I know, it’s a little bit dark. I didn’t have a chance to leave my house and buy light bulb, but sorry, but get used to it. It may  be a couple of days. Now, today’s expression is seasonal. I’m making this video in December of 2013 and ever since thanks giving all way for the next six weeks from Thanksgiving. Six weeks, you will hear about the holiday season. The holiday season. The holiday season, this is a very common expression, you see on cards, you hear people talking about it on television. The holiday season in America is Thanksgiving and Christmas and New Years. Those three big holidays and of course if there’s any other holiday in there, like, I know the Jewish people have Hanukkah and many Africans have Kwanzaa, and there’s other holidays I’m sure. So, it includes all of that. Okay? So, Thanksgiving, Christmas and New Years. The holiday season. Sorry. Andy Williams sings this song the best. So, the holiday season is a great time of the year, especially if you’re in America, because we have those three fantastic holidays, so much delicious food, and in Christmas we get presents from Santa Claus. It’ so fun. Let’s check out the dialogue:

Are you doing anything this holiday season?
Visiting grandma! You?
Same with us!
Have a happy holidays!

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

A temporada de feriados (Vídeo 325).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Eu sei, está um pouco escuro. Eu não tive chance de sair da minha casa e comprar lâmpada, desculpe, mas vamos nos acostumar com isso. Pode levar alguns dias. Agora, a expressão de hoje é sazonal. Eu estou fazendo este vídeo em dezembro de 2013 e desde então dando graças todo o tempo para as próximas seis semanas de Ação de Graças. Seis semanas, você vai ouvir sobre a época dos feriados. A temporada de feriados. A temporada de feriados, esta é uma expressão muito comum, você vê em cartões, você ouve pessoas falando sobre isso na televisão. A temporada de feriados nos Estados Unidos é Ação de Graças, Natal e Ano Novo. Essas três grandes festas e, claro, se houver qualquer outro feriado nesse período, tipo, eu sei que o povo judeu tem Hanukkah e muitos africanos têm Kwanzaa, e há outros feriados, tenho certeza. Assim, a temporada inclui tudo isso. Ok? Então, Ação de Graças, Natal e Ano Novo. A temporada de feriados. Desculpe. Andy Williams canta essa música do melhor jeito. Assim, a temporada de feriados é uma ótima época do ano, especialmente se você estiver nos Estados Unidos, porque temos essas três festas fantásticas, tanta comida deliciosa, e no Natal, receber presentes de Papai Noel. É tão divertido. Vamos ver o diálogo:

Você vai fazer alguma coisa neste fim de ano?
Visitar vovó! E você?
A gente vai fazer o mesmo!
Tenha um feliz feriado!

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário