domingo, 15 de dezembro de 2013

steep

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

steep (video 336).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have a good word: steep. S-t-e-e-p. Now, the word steep means a very sharp incline, something that is very high but suddenly very high, that’s the idea. Steep. It could be a drop, okay. So, for example, here’s the land, here‘s the mountain, and there is a cliff, while the cliff is very steep, or sometimes a house has a roof, and this is the roof, this is not very steep, but some roofs are like this, this roof is very steep. That roof is steep. So, that’s the first meaning of steep, but today I want to use it in a different meaning: expensive. If something is steep, it’s not just expensive, it’s much more expensive than you would guess. So, for example: Wow! That’s a nice watch, thank you. You’re thinking: a hundred dollars, how much was it? A thousand dollars. Wow! That’s steep. That’s really expensive. That’s much more expensive than I thought. Do you own anything that is pretty steep? Me? Not really, maybe my computer or my camera. It’s a little bit steep. But I have a dialogue and in my dialogue, yeah, I do have something that is quite steep. Check it out:
                                                                                                                                        
How’s the new program working?
Perfectly.
How much did you pay?
A grand.
Wow! That’s pretty steep.

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Muito caro (vídeo 336).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Hoje temos uma boa palavra: Steep. Agora, a palavra steep significa íngreme ou declive muito acentuado, algo que é muito alto, algo que de repente fica muito alto, essa é a ideia. Íngreme. Pode ser uma queda, ok? Assim, por exemplo, aqui está a terra, aqui vai a montanha, e há um precipício, o penhasco é muito íngreme, ou às vezes, uma casa tem um telhado, este é o telhado, esse não é muito íngreme, mas alguns telhados são como esse, esse telhado é muito íngreme. Então, esse é o primeiro significado de steep, mas hoje eu quero usar a palavra em um significado diferente: caro. Se algo é steep, não é só caro, é muito mais caro do que você poderia imaginar. Assim, por exemplo: Uau! Este é um relógio bonito, obrigado. Você está pensando: cem dólares, quanto foi? Mil dólares. Uau! Isso é muito caro. É muito mais caro do que eu pensava. Você tem alguma coisa que é bastante cara? Eu? Não, realmente, talvez o meu computador ou minha câmera. É um pouco caro. Mas eu tenho um diálogo e no meu diálogo, sim, eu tenho algo que é bastante caro. Confira:

Como o novo programa está funcionado?
Perfeitamente.
Quanto você pagou?
Mil dólares.
Uau! É muito caro.

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário