segunda-feira, 9 de dezembro de 2013

a stickler

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

A stickler (video 329).



Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Today we have an interesting noun: a stickler. A stickler. Stickler. We usually say stickler, e-r- at the end, the suffix means a person, so a person who stickles? What the heck does that mean? A stickler, that’s the expression and what kind of a person is a stickler? A stickler is someone who really sticks to the rules. They follow the rules precisely. They live by the book. Are you a stickler? Being a stickler is not bad, it’s actually kind of difficult, but I think most people in one situation or another are not sticklers. But in another situation they are sticklers. Yeah, well, I guess the best way to be is a stickler in every situation. But the problem is the rules. Who made the rules? If they’re principles, true rules, then we should stick to them, but there’re man-made rules that sometimes is a problem. Do you think I’m a stickler? I really try to be. I try to be a stickler in most, in every aspect of my life. That’s why I’m very boring and I don’t have many friends. But I have you. Let’s check out the dialogue:

How fast are you going?
Uh… 103 km/hr exactly.
Better slow down to a hundred.
Man. You’re such a stickler.

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Os vídeos do Coach Shane são a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir os vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

Um defensor (vídeo 329).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). Hoje temos um substantivo interessante: um defensor. Um defensor. Defensor. Costumamos dizer defensor,  o sufixo significa uma pessoa, por isso, uma pessoa que defende? O que diabos isso quer dizer? Um defensor, essa é a expressão e que tipo de pessoa é um defensor ? Um defensor é alguém que realmente adere às regras. Eles seguem exatamente as regras. Eles vivem para as regras. Você é um defensor? Ser um defensor não é ruim, na verdade é meio difícil, mas acho que a maioria das pessoas em uma situação ou outra não são defensores. Mas em outra situação eles são defensores. Sim, bem, eu acho que a melhor maneira é ser um defensor em cada situação. Mas o problema são as regras. Quem fez as regras? Se elas são os princípios, as regras verdadeiras, então devemos ficar com eles, mas há regras feitas pelo homem que às vezes é um problema. Você acha que eu sou um defensor? Eu realmente tento ser. Eu tento ser um defensor, na maioria, em todos os aspectos da minha vida. É por isso que eu sou muito chato e eu não tenho muitos amigos. Mas eu tenho você. Vamos ver o diálogo:

A que velocidade você está indo?
Uh... 103 km/h exatamente.
Melhor diminuir para cem.
Cara. Você é tipo defensor.

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.

Até mais.


Nenhum comentário:

Postar um comentário