segunda-feira, 18 de novembro de 2013

far/way too much

This is Mário, from Brazil. Coach Shane’s videos are the best way to learn English using easy expressions. I like to watch the e-cubed videos and dictate the sentences. I did the first part. Why don’t you help me? Could you do the second part? Leave it down below in the comments.

Far/way too much (video 311).

Hello everybody! Welcome back to E3 (E-cubed). Now, yesterday expression was used in a negative situation. All too much. Uh, it’s all too much. Shane’s English lessons, uh, they’re all too much. You don’t like it anymore. It’s just beyond too much. You don’t wanna think about it. Today, similar but different, far too much, far too much, way too much, way too much, these are also great expressions. But, usually, they don’t have that negative feel as in all too much. So, far too much and way too much they’re adverbs, far, exceedingly, way, exceedingly, beyond the normal row, but once again, far too much, way too much doesn’t have a negative feeling, so for example: Shane eats far too many sweets. Shane eats far too many sweets. I eat too many, far too many. I should probably reduce the number of sweets, but it’s kind of cute, some old guy eating lots of chocolate. Yeah, Shane spends way too much time on YouTube. Shane spends way too much time on YouTube. I spend way too much time on YouTube. I should be doing other things, but I’m using YouTube a lot. Okay? So, it is negative, I shouldn’t do it. Remember, too much, t-o-o, means you shouldn’t do it, it’s too much. It’s not good. However, yesterday, when we said all too much, very negative, you know, really you’re sick of it, but far too much and way too much have a little bit more relax view, maybe cute, maybe funny, but still too much. Okay? Let’s check out the dialogue:

Hi! I brought you some apples!
Wow! Oh my…. This is way too much.
Make some pies. Make some sauce.
Wow! But this is far too much for me. I live alone!

I got the first part and the dialogue. Now it’s your turn. Listen to the Coach Shane’s explanations and transcribe the second part of the video. Leave your transcript in the comments. If you are a Portuguese reader, translate it. It is an excellent exercise.

See you later.


TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Meu nome é Mário e sou do Brasil. Assistir aos vídeos do Coach Shane é a melhor maneira de aprender Inglês usando expressões fáceis. Eu gosto de assistir aos vídeos e-cubed e transcrever as sentenças. Eu fiz a primeira parte. Por que você não me ajuda? Você poderia fazer a segunda parte? Deixe sua contribuição nos comentários.

É muito, é demais (Vídeo 311).

Olá, pessoal! Bem-vindo de volta ao E3 (E- cubo). A expressão de ontem foi utilizada numa situação negativa. All too much (É demais). Ah, é demais. As aulas de inglês do Shane, uh, são muitas demais. Você não gosta mais disso. É mais do que muito. Você não quer pensar nisso. Hoje, a expressão é semelhante, mas diferente, far too much, way too much, demais, demais, estas são também grandes expressões. Mas, geralmente, elas não têm aquela sensação negativa como em all too much. Assim, far too much e way too much são advérbios, muito, muito, muito, muito, além da linha normal, mas mais uma vez, far too much, way too much não têm um sentido negativo, assim, por exemplo: Shane come muitos doces. Shane come doces demais. Eu como demais, muito demais. Eu provavelmente deveria reduzir o número de doces, mas é bonitinho, um cara velho comendo muito chocolate. Sim, Shane gasta tempo demais no YouTube. Shane gasta tempo demais no YouTube. Eu passo muito tempo no YouTube. Eu deveria estar fazendo outras coisas, mas eu estou usando o YouTube demais. Ok? Assim, é negativo, eu não deveria fazer isso. Lembre-se, too much, muito, significa que você não deve fazer, é muito. Isso não é bom. No entanto, ontem, quando dissemos all too much, muito negativo, você sabe, realmente você está de saco cheio, mas far too much e way too much tem um ponto de vista um pouco mais relaxado, talvez bonitinho, talvez engraçado, mas ainda muito demais. Ok? Vamos ver o diálogo:

Oi! Trouxe algumas maçãs para você!
Wow! Oh, meu.... É demais.
Faça algumas tortas. Faça um pouco de molho.
Uau! Mas isso está um tanto demais para mim. Eu moro sozinho!

Eu fiz a primeira parte e o diálogo. Agora é a sua vez. Ouça as explicações do Coach Shane e transcreva a segunda parte do vídeo. Deixe sua transcrição nos comentários. Se você lê Português, traduza o texto. É um excelente exercício.


Até mais.

Um comentário: