quarta-feira, 13 de novembro de 2013

a little too strange


Transcript of Coach Shane’s videos

A little too strange (video 307).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (E-cubed).

Today’s expression: a little too strange, a little too weird, a little too salty. This is a great expression, and we’ll focus on a little too strange. So, too strange, too salty, too weird means not good. A little too strange means not good, but it’s right on the line. So you’ll understand it. We say very, it has a positive nuance; if we say too, it begins to have a negative nuance. So, very salty, you can still eat it; too salty, you can’t eat it. And in the middle we have a little too salty. Salty is the easy example. A little too salty. And it’s like, you can eat it, but where’s the water? It’s right below or above this, okay? It’s basically too salty, but with some pain and tolerance, you could eat.  Okay? So, a little very, we don’t say, we don’t say that: a little very; the expression is a little too something, something. Let’s check out a dialogue:  

DO YOU LIKE LADY GAGA’S NEW SONG? 
I DON’T THINK I’VE EVER HEARD IT.
BUT IT’S EVERYWHERE. SHE’S THE GREATEST.
EH, SHE’S A LITTLE TOO STRANGE FOR ME.

Yeah, Lady Gaga is a little too strange for me. I know, she’s very popular, and some of her songs they might be okay, but she looks too strange for me. When I was young, Madonna, Madonna was a little too strange for me. Great, yes, we’ve got entertainment, one of the most successful entertainers in the world, I know, I’m not disagreeing,  but just for me, she was a little too strange for me. Not too strange, a little too salty, a little too stupid. Usually it’s going to have, obviously, a negative type of adjective, because it’s always just too much. Can you leave me an example? Shane’s lectures are a little too boring to me. Shane’s shirts are a little too bright for me. Shane is a little too bald for me. Yeah, I know, those are my bad points and I’ve got more. Maybe you can tell me some more of my bad points. You can use me as an example. That’s fine. So, it’s a good expression: a little too …. Got it? I hope so and I’ll see you tomorrow. Bye, bye.


TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Um pouco estranho (vídeo 307)

Olá pessoal!

Bem vindo de volta ao e-cubo.

Expressão de hoje: um pouco estranho, um pouco esquisito, um pouco salgado. Esta é uma grande expressão, e nos concentraremos em um pouco estranho. Então, muito estranho, muito salgado, muito esquisito significa que não é bom. Um pouco estranho significa que não é bom, mas quase bom. Você vai entender. Quando dizemos very, isso tem uma nuance positiva; se dissermos too, isso começa a ter uma nuance negativa. Então, very salt (muito salgado), você ainda consegue comer; too salty (bastante salgado), você não consegue comer. E no meio temos a little too salty (um pouquinho salgado). Salty (salgado) é um exemplo fácil. Um pouco salgado. É como se, você pode comer, mas onde está a água? É logo abaixo ou acima deste, Ok? É basicamente muito salgado, mas com um pouco de dor e tolerância, você poderia comer. Ok? Então, a little very (um pouco muito), não dizemos, não dizemos assim: a little very (um pouco muito), a expressão é um pouco de algo, alguma coisa. Vamos ver um diálogo:

Você gosta da nova música da Lady Gaga?
Eu acho que eu ainda não ouvi.
Mas está em toda parte. Ela é o maior.
Ah, ela é um pouco estranha para mim.


Sim, Lady Gaga é um pouco estranha para mim. Eu sei, ela é muito popular, e algumas de suas canções bem que poderiam ser legais, mas ela parece muito estranha para mim. Quando eu era jovem, Madonna, Madonna era um pouco estranha para mim. Grande, sim, temos entretenimento, uma das artistas mais bem sucedidas do mundo, eu sei, eu não estou discordando, mas para mim, ela era um pouco estranha. Não muito estranho, um pouco salgado, um pouco estúpido. Geralmente isso tem, obviamente, um jeito negativo, porque é sempre muito. Você pode deixar um exemplo? As palestras do Shane são um pouco chatas para mim. As camisas do Shane são um pouco demasiado brilhantes para mim. Shane é um pouco careca para mim. Sim, eu sei, esses são os meus pontos ruins e eu tenho mais. Talvez você possa me dizer um pouco mais sobre meus pontos negativos. Você pode me usar como exemplo. Isso é bom. Então, é uma boa expressão: um pouco.... Entendeu? Espero que sim e eu vejo você amanhã. Tchau.

Nenhum comentário:

Postar um comentário