terça-feira, 29 de outubro de 2013

one too many


Transcript of Coach Shane videos

One too many (video 289).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com

Hello everybody!

Welcome back to E3 (E-cubed).

Today we have a really funny and useful expression: one too many. One time too many. One beer too many. One video too many. It means that you done that thing too much. You’ve broken the threshold, you spilled over the top. This is the idea. So, let me give you a picture. So, there is a glass and you add water. We can add water in little tiny cups like this. You put one cup and you get this much water. You put another cup and you get this much water. Another cup and you get this much water. Another cup and you get this much water. Is there enough? No, I’m greedy, I’m stupid, I’m having fun, I wanna do one more cup, one more cup  and ….. the water comes out. One cup too many. I added one cup too many. This was enough. A little bit short, but one more cup is too much. So, another example would be: somebody who is drinking alcohol, you know, a guy having some beers. So, he has a beer, he’s fine. He has another beer, he’s okay, he’s fine. He has another beer, he’s getting low, he’s talking a lot. He has another beer, he’s kind walking like this. He has another beer, …… That is one beer too many. Did you understand? So, too much, this is the idea. You’re okay and then it just had one more and it was too much. Game over.

Check out the dialogue:

ARE YOU ANGRY?
DO YOU LIKE CAROL?
NO! SHE’S JUST A FRIEND.
YOU SMILED AT HER ONE TIME TOO MANY.

That’s right.  If my girlfriend smiled at a man more than once, that’s one time too many. So, if she sees a guy and she smiles, that’s okay. She’s being polite. But if she smiles too times, what are you doing? Are you interested in him? Three times? That’s it. I’m blowing up. So, according to my example, two times and I’m worrying, three times is one time too many. And actually, personally, two times is one time too many. Smiling once is polite, smiling twice is …. That’s wrong. I’m a very jealous person. But that’s okay, right? No? Why I am I know myself and that’s important. That’s why I’m single. Yeah, I’ve said that one time too many. I say that enough. I’ll stop saying that. It’s a great expression. Can you think of an example? It’s not that easy using this pattern, but I want to try, I want to practice, see if you can think of an example of one too many. One time too many. One beer too many. One cooking too many. One, whatever, too many. One English lessons too many? It’s possible. I’ll see you tomorrow. Bye, bye.

TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

É demais! (vídeo 289)

Olá pessoal!

Bem-vindo de volta ao E3 (E-cubed).

Hoje, temos uma expressão muito engraçado e útil: é demais. Um tempo demais. Uma cerveja demais. Um vídeo demais. Significa que você fez aquela coisa demais. Você ultrapassou os limites, você transbordou. Essa é a ideia. Então, deixe-me te dar uma ideia. Assim, tem um copo e você adiciona água. Podemos acrescentar água em copinhos pequenos como este. Você coloca um copinho e tem essa quantidade de água. Você coloca outro copinho e tem essa quantidade de água. Outro copinho e você tem essa quantidade de água. Outro copinho e você tem essa quantidade de água. Está suficiente? Não, eu sou ganancioso, sou idiota, estou me divertindo, quero mais um copinho, mais um copo e..... a água derrama. Um copinho é demais. Eu adicionei um copinho e foi demais. Foi o suficiente. Um copinho, mas mais um copinho é demais. Outro exemplo seria: alguém que está bebendo álcool, você sabe, um cara com algumas cervejas. Então, ele bebe uma cerveja, ele está bem. Ele bebe outra cerveja, ele está bem, ele está bem. Ele bebe outra cerveja, ele está ficando prá baixo, ele está falando muito. Ele bebe outra cerveja, ele é do tipo “andando assim”. Ele bebe outra cerveja ...... Essa é demais. Você entendeu? Então, muito, essa é a ideia. Você está bem e ele só bebeu mais uma e foi demais. Fim.

Confira o diálogo:

Você está com raiva?
Você gosta da Carol?
Não! Ela é apenas uma amiga.
Você sorriu para ela tempo demais.


Isso é certo. Se a minha namorada sorrisse para um homem mais de uma vez, é tempo demais. Então, se ela vê um cara e sorri, tudo bem. Ela está sendo educada. Mas se ela sorri muito tempo, o que você está fazendo? Você está interessado nele? Três vezes? É isso aí. Eu estou explodindo. Assim, de acordo com o meu exemplo, duas vezes, e eu estou preocupado, três vezes é tempo demais. E, na verdade, pessoalmente, duas vezes é tempo demais. Sorrir uma vez é educado, sorrir duas vezes é.... Isso é errado. Eu sou muito ciumento. Mas isso é bom, certo? Não? Por que eu sou, eu me conheço e isso é importante. É por isso que sou solteiro. Sim, eu já disse isso vezes demais. Eu digo o suficiente. Eu vou parar de dizer isso. É uma grande expressão. Você pode pensar em um exemplo? Não é tão fácil usar esse modelo, mas eu quero tentar, quero praticar, veja se você pode pensar em um exemplo de é demais. Um tempo demais. Uma cerveja demais. Uma comida demais. Uma, qualquer coisa, é demais. Aula de inglês demais? É possível. Vejo você amanhã. Tchau.

Nenhum comentário:

Postar um comentário