terça-feira, 15 de outubro de 2013

Taken aback


Transcript of Coach Shane videos:

Taken aback (video 278).

Check it out at www.dailyeasyenglish.com
 
Hello everybody!
Welcome back to E3 (E-cubed).

Today we have a serious expression. To be taken aback. This is a serious expression. To be taken aback. That means to be very surprised, to be shocked, but also in a negative way, you’re not happy about the news. So somebody tells you something and you’re taken aback, you’re surprised, you’re shocked, and you’re not very happy. You might be angry or you might just be shocked, disappointed, and you don’t know what to say or what to do, to be taken aback. Now, I’m not exactly sure about the origin of this expression, but some people say it comes from sailing, and the idea you have a big boat, this is a boat, and here is your sail, (I’m a terrible artist), and the wind is blowing this way, so you’re moving nicely along, but suddenly the wind changes and the wind is blowing this way. That is called aback and that’s a problem and it can shock you because you’re sailing and start going the other way. What’s going on? Oh, this is not good. What? Oh my God. So, this might be the origin of this expression. To be taken by surprise, to be shocked, to be taken aback.   

Listen to the dialogue:

HOW DID YOUR MOM TAKE THE NEWS?
SHE WAS TAKEN ABACK.
SHE’S NOT HAPPY?
SHE’S OKAY, JUST VERY SURPRISED.

Yes, many times children shocked their parents. Mom, I’ve decided to quit college. Why? Your mother would be taken aback. Maybe a husband and wife, they’re happily married, three, four years later, they don’t want to have children, but then the wife said: Honey, I’m pregnant. Oh, taken aback. Once again, taken aback is usually negative, so, maybe that’s not a very good example. If you become pregnant, it’s great news, I hope that’s great news for you. So, dropping out of school, ah, telling you mother, Mom, I lost my business, I gambled a little way. That would be shocking. That would be not good. So, this is the idea. To be taken aback. To be, to hear something shocking, very surprising, and to be stoned, and perhaps, to be angry, not happy, that’s for sure. Has somebody ever told you something where you were taken aback? That’s happened to me. Somebody, actually, it’s a little personal, I’m not going to tell you. It’s too personal. A lot of time, when you taken aback, somebody insult you or they say something really mean about you to many people, and you hear that, How could that person lie? How could that person say something like that about me? I’m shocked. I can’t believe it. And that has happened to me. Be careful of who you meet. Okay, taken aback is a serious expression. Do a Google search: he was taken aback. I was taken aback. And find out the examples and how Americans use this expression. It’s a good expression, but it is serious. I hope you never had to use it. Have a happy life!


TRADUÇÃO LIVRE PARA O PORTUGUÊS

Chocado (surpreso, surpreendido, pego de surpresa) - vídeo 278

Olá pessoal!

Bem-vindo de volta ao E3 (E-cubed).

Hoje temos uma expressão séria. Chocado. Esta é uma expressão séria. Surpreendido. Isso significa ‘muito surpreso’, estar chocado, mas também de uma forma negativa, você não está feliz com a notícia. Então, alguém lhe diz alguma coisa e você é pego de surpresa, você está surpreso, você está chocado, e você não está muito feliz. Você pode ficar com raiva ou você pode apenas estar chocado, desapontado, e você não sabe o que dizer ou o que fazer. Ser pego de surpresa. Agora, eu não sei exatamente qual a origem desta expressão, mas algumas pessoas dizem que vem de velejar, e a idéia de que você tem um barco grande, este é um barco, e aqui está a sua vela (eu sou um artista terrível), e o vento está soprando desta forma, então você está se movendo bem, mas de repente o vento muda e o vento está soprando desse jeito. Isso é chamado ‘para trás’ e isso é um problema e pode surpreender você, porque você está navegando e começa a ir para o outro lado. O que está acontecendo? Oh, isso não é bom. O quê? Oh, meu Deus. Então, esta pode ser a origem desta expressão. Ser pego de surpresa, chocado, ser pego de surpresa.

Ouça o diálogo:

Como sua mãe recebeu a notícia?
Ela ficou surpresa.
Ela não está feliz?
Ela está bem, apenas muito surpresa.


Sim, muitas vezes as crianças chocam seus pais. “Mãe, eu decidi sair da faculdade.” Por quê? Sua mãe ficaria surpresa. Talvez marido e mulher, eles estão muito bem casados, três, quatro anos mais tarde, eles não querem ter filhos, mas, de repente, a esposa diz: Querido, eu estou grávida. Oh, surpresa. Mais uma vez, ser pego de surpresa é geralmente negativo, então, talvez este não seja um bom exemplo. Se você ficar grávida, é uma ótima notícia, espero que seja uma grande notícia para você. Então, abandonar a escola, ah, dizendo à sua mãe: ‘mãe, eu perdi o meu negócio, eu arriscava um pouco’. Isso seria chocante. Isso não seria bom. Então, essa é a idéia. Ser pego de surpresa. Ouvir algo chocante, muito surpreendente, e, talvez, ficar com raiva, não ser feliz, isso é certo. Alguém já lhe disse algo em que você foi pego de surpresa? Isso aconteceu comigo. Alguém, na verdade, é um pouco pessoal, eu não vou te contar. É muito pessoal. Muitas vezes, quando você é surpreendido, alguém insulta você ou dizem algo realmente mal sobre você para muitas pessoas, e você ouve aquilo, como poderia essa pessoa mentir? Como essa pessoa poderia dizer algo assim sobre mim? Estou chocado. Eu não posso acreditar nisso. E isso aconteceu comigo. Tenha cuidado com quem você encontrar. Ok, pego de surpresa é uma expressão séria. Faça uma pesquisa no Google: ele foi pego de surpresa. Fiquei surpreso. E descubra exemplos de como os americanos usam esta expressão. É uma boa expressão, mas é séria. Eu espero que você nunca tenha de usá-la. Tenha uma vida feliz!

Nenhum comentário:

Postar um comentário